VEUS (2018)

PLUJA D'IDEES


NUS


Joves amb pocs recursos
Violència de gènere (masclisme, asstejament, relacions nocives, mitjans de comunicació, canons de bellesa...)
Trastorns alimentaris
Maltractament infantil
Malalties de transmissió sexual
Ciberbullying
Nomofòbia i adiccions a les xarxes socials
Malalties psicològiques
Curtmetratge coral (mateix tema o diferents temes, visió de varis personatges)
Enfermetats, dol i mort
Transsexualitat

FERRER

Assetjament escolar (xarxes socials)
Racisme
Masclisme i violència de gènere (cosificació)
Transtorns alimentaris
Conflictes d'opinions
Baralles
Drogues
Pobresa
Maltractament animal
Nomofòbia

PEDROL

Embaràs en l'adolescència
Drogues
Consumisme
Exclusió social
Suïcidi / mort / dol
Autolesionar-se
Transsexualitat
Curtmetratge coral (diverses mirades)
Violència de gènere
Transtorns alimentaris
Homosexualitat
Triompf (pressió)
Pressió falmiliar


IDEES ALS 3 GRUPS:

Curtmetratge coral. (mateix tema i varies mirades)

Decidir entre: 
Violència de gènere.
Enfermetat, suïcidi, mort i dol.
Trastorns alimentaris.

http://www.cjb.cat/wp-content/uploads/2015/10/guia_noies_issu.pdf

http://www.cjb.cat/wp-content/uploads/2015/10/guia_nois_issu.pdf

http://www.icps.cat/archivos/CiPdigital/cip-g32freixanet.pdf?noga=1





----------------------------------------------------------------------------------------------
VEUS

SEQÜÈNCIA 1 - IMATGES INICIALS

Veiem imatges dels diversos espais amb les protagonistes.

Primer pla de la Marta a l'estació.

Primer pla de la Tania al gimnàs. 

Primer pla de la Marina a l'esplai.

Primer pla de la Eulàlia a la perruqueria.

Primer pla de la Júlia vestida de casament. 


SEQÜÈNCIA 2 - ESTACIÓ DE TREN - EXT. / DIA
La Marta espera el tren.
Apareix el rètol (MARTA)
Arriba el tren i ella puja.

SEQÜÈNCIA 3 - TREN - INT. / DIA

La Marta s'asseu a un seient.
Davant hi ha un home. La mira.
Ella aparta la mirada.

L'home la segueix mirant.

Ella es va posant nerviosa.

L'home li somriu.

La Marta fa cara d'espantada. Mira al seu voltant.

La gent no se'n adona. Miren el mòbil.

Mira de nou cap al home.

L’home li llença un petó mentre li pica l'ullet.

HOME: "Ets molt guapa... com et dius?"

La Marta s'aixeca i marxa.



SEQÜÈNCIA 4 - ESTACIÓ DE TREN - EXT. / DIA

La Marta surt del tren espantada. El tren tanca les portes i marxa.

La Tania passa per davant seu.

Va vestida d'esport amb una bossa de gimnàs.

La Marta la mira i veu que li cauen els guants de boxa.

La Marta els recull i els mira uns instants. La crida.


MARTA: "Perdona, t'ha caigut això."
La Tania es gira i arriba fins a ella i li agafa els guants.

TANIA: "Ostres, gràcies!!"

MARTA: "De res."
  
La Tania marxa.



SEQÜÈNCIA 5 - CARRER - EXT. / DIA

La Tania camina pel carrer amb la bossa del gimnàs. Traveling de seguiment.
Apareix el rètol (TANIA).
La Tania arriba al gimnàs i entra. 
SEQÜÈNCIA 6 - GIMNÀS - INT. / DIA

La Tania golpeja un sac amb els guants de boxe.
NOI: "Ei nena! Relaxa't una mica o et faràs mal."

TANIA: "Que dius? Deixa'm estar!"
El noi agafa uns "pads".

NOI: "Pica aquí, va!
La Tania pega uns quants cops.

NOI: "Piques fort eh! Sembles un tio!"

TANIA: "Què sigui una noia no significa que no tingui força."

NOI: "Ai, no et posis així...
Que et passa? Tens la regla o què?
A la Tania se li escapa un cop al nas.

TANIA: "Ostres, perdona"
El noi es toca el nas i veu la sang. 

TANIA: "Sembla que tu sí que tens la regla."

NOI: "Si fossis un noi ja t'hagués "fotut" una pallisa."

TANIA: "Però que dius?!"

NOI: "Dic que les noies no haurieu
de practicar un esport tan violent com la boxa."

TANIA: "I els nois com tu no hauríeu de dir que podem fer les noies!"

S'acaben barallant i algú els aparta.

TANIA: "Ets un puto masclista de merda."

NOI: "Les ties no hauríeu d'entrar aquí dins, collons!"
(cridant, enfotent-se i amb la mà aixecada)
La Tania marxa. 

SEQÜÈNCIA 7 - VESTIDOR - INT. / DIA
Veiem a la Tania canviant-se. Dóna un cop a la taquilla.

SEQÜÈNCIA 8 - CARRER - EXT. / DIA

La Tania arriba a l'escola/esplai. Amb presses.

La seva germana és amb la monitora. Està fent un dibuix. Quan la veu se li llença als braços.

TANIA: "Ostres! Ja ha marxat tothom?
Disculpa Marina que faig molt tard!

MARINA: "No, no passa res! L'Aina s'ha portat molt bé!"  

TANIA: "Ah sí? T'ho has passat bé avui?"

AINA: "Sí! Mira! He fet això..."
(mentre li ensenya un dibuix)

TANIA: "Oh, que bonic!"

La Marina s'acosta, va amb la bata.


MARINA: "Sobretot, recordeu que el divendres anem 
d'excursió al parc de l'ermita. 
Sobretot han de portar el dinar i una ampolla d'aigua.

TANIA: "Perfecte!"

MARINA: "Adéu Aina."
(li diu a la nena petita que està en braços)

La Tania i l'Aina s'allunyen i la Marina manté uns segons la mirada. Surt de pla.

SEQÜÈNCIA 9 - ESPLAI - INT. / DIA

La Marina penja la bata i agafa les coses per marxar. Talls.
Apareix el rètol (MARINA)


SEQÜÈNCIA 10 - CARRER - EXT. / DIA

La Marina parla amb un company i li fa dos petons i marxa.


MARINA: "Adéu, fins demà".
(mentre marxa) 

A fora el Marc l'està esperant a la moto.
La Marina arriba fins on és el Marc que li dóna un casc.

MARINA: "Ei! merci per venir-me a buscar!"
(es fan un petó)

MARC: "Qui és aquell?"

MARINA: "Un amic. Que passa?"

MARC: "Un amic?"
MARINA: "Ja estem una 
altra vegada amb la mateixa història?"

MARC: "Amb aquest és amb qui parlaves l'altre dia per whats, oi? 

MARINA: "Jo parlo amb qui em dóna la gana!"

MARC: "Deixa'm veure la conversa!"
(mentre li pren el mòbil)

MARINA: "Que fots!? Torna'm el mòbil!"

MARC: "Que passa? Si confies amb mi m'ho deixaràs veure, no?"

MARINA: "Però que dius? Això no va de confiar tio! 
No tens perquè mirar les meves coses."
 (mentre li torna a prendre el mòbil i marxa)

MARC: "On et penses que vas?
(l'agafa pel braç)

NARINA: "Que fots? Em fas mal!"

MARC: "Segur que et molaria tirar-te'l, oi?
Per això vens tant contenta a treballar sempre."

MARINA: "Però que dius? No tinc perquè aguantar més les
teves paranoies! Estic farta de tu!"
(treu el braç amb força)

MARC: "Sense mi tu no ets res Marina."

MARINA: (es riu) "Deixa'm estar!
No vull veure't mai més!"
La Marina marxa.
Des de lluny el Marc la crida.

MARC: "Ets una zorra!!"
La Marina es gira i li aixeca el dit.
El Marc pica un cop contra alguna cosa i es fa mal. 

SEQÜÈNCIA 11 - CARRER - EXT. / DIA

La Marina arriba fins al portal de casa seva. Entra.


SEQÜÈNCIA 12 - ESCALA - INT. / DIA

La Marina arriba fins a l'ascensor i pica.

Li arriba un whats del Marc. "Ho sento, perdona'm. Et prometo que no ho tornaré a fer. T'estimo." (emoticones de petons amb cors)" La Marina el tanca. Elimina el contacte.

La porta de l'ascensor s'obre i veiem l'Eulàlia que s'està mirant-se al mirall per sota d'unes ulleres de sol.
Al veure la Marina se les posa bé.
L'Eulàlia surt de l'ascensor.

MARINA: "Hola."

EULÀLIA: "Bona tarda."

La Marina entra a l'ascensor i les portes es tanquen.
L'Eulàlia surt de l'escala.


  
SEQÜÈNCIA 13 - PERRUQUERIA - INT. / DIA

L'Eulàlia entra a la perruqueria i arriba fins al magatzem.
Es treu les ulleres de sol i es mira al mirall. Té un blau a la cara. Se'l tapa amb maquillatge.

Apareix el rètol (EULÀLIA)
L'Eulalia marca el 061 i truca. Pla detall del número.


016: "Hola bona tarda. Instiut Català de la dona
En què podem ajudar-te?"
(tranquilitzadora i amb calma, molt dolça)

Eulalia: "Hola. Em dic Eulalia. No puc més." 
(plorant i li costa parlar)

 016: "Estas sola? Pots parlar?

Eulalia: "Sí, sí...

016: "Que t'ha passat?"

Eulalia: "Porto 20 anys agunatant insults i cops.
Em tracta com una merda i no m'ho mereixo!"

016: "Em podria dir el seu nom complet
i el del seu marit si us plau. 
I també la direcció del domicili.?"  

Eulalia: "Eulalia Martínez, i el meu marit es diu
Antonio Girado. Vivim al Carrer Àngel Guimerà número 15......"

016: "Voldria posar una denúncia o 
necessita assessorament psicològic?" 

(Silenci)

Eulalia: "M'agadaria posar una denúncia però
tinc por del que pugui fer-me.  
Tindria algun "tipus" de protecció."
(dubta i te por)

016: "D'això la informaràn els mossos d’esquadra. 
Li derivo la trucada a ells."

El telèfon sona uns cops.

Mossos: "Mossos d'Esquadra, 
Bona tarda. Digui...

Silenci. L'Eulalia pensa.

Mossos: “Hola? Hi ha algú?”

L'Eulalia penja. S'eixuga les llàgrimes i es canvia i es posa la bata per treballar.


Des de fora s'escolta la Júlia.
JÚLIA: "Hola? Que no hi ha ningú."

EULALIA: "Sí, ja surto."

JÚLIA: "Hola Eulàlia! Que tal?"

EULALIA: "Bé, com estas, guapa?"

JÚLIA: "Bé, una mica nerviosa."

L'Eulalia li somriu.

EULALIA: "És veritat que demà et cases.
No sé on tinc el cap. Seu, seu."

La Júlia seu.

EULALIA: "Ja tens pensat el què vols?"
(li toca els cabells)

JÚLIA: "Havia pensat en tallar-me les puntes i en
fer-me un recollit."

EULALIA: "Molt bé. I com està ell?
També nerviós?"

JÚLIA: "Últimament el noto més tens"

EULALIA: "I això? Té algun problema a la feina?"
(Silenci)

JÚLIA: ""Bueno"... El Carles és una mica gelós de sempre

i pels nervis del casament està una mica més agressiu del normal..."

EULALIA: "Però ha passat alguna cosa?"


JÚLIA: "No, res, res... Simplement que em controla molt.

A on sóc, amb qui estic, que faig... A més noto que m'he distanciat amb les amigues, es que no vol que quedi amb elles."
EULALIA: "Mira Júlia, jo em vaig casar fa 20 anys.
Aleshores les coses eren molt diferents...
  Només et diré que segurament ara no ho faria.
Però per desgràcia aquests 20 anys ja no els puc tornar enrere.

Aleshores debia tenir més o menys la teva edat."

JÚLIA: "Però què vols dir? Què ara no et casaries amb ell?"

EULALIA: "Només dic que si tens dubtes és per alguna cosa, no?”
El maltracte mai
comença amb un cop, sinó ningú estaria amb una persona així no? T'enamores d'algú carinyós, sensible, que et cuida i que t'escolta i un dia et crida, un altre dia et diu que no li agrada que vesteixis tant curta, un altre dia t'eixeca la mà i al seguent et dona un cop. A poc a poc, sense adonar-te'n estas en una espiral de la que és molt difícil sortir-ne."
JÚLIA: "Però el Carles no és així...
  M'estima molt i em cuida... que més puc demanar no?"

EULALIA: "No ho sé Júlia, la vida és massa curta per no ser feliç.
Has d'estimar-te a tu mateixa i fer allò que et dicti el cor."

La Júlia es mira al mirall.


SEQÜÈNCIA 14 - ESGLÈSIA - INT. / DIA

La esglèsia està plena de gent.

Veiem les diferents protagonistes esperant.

Começa a sonar la música.




S'obre la porta i entren la núvia amb el ram i el seu pare.

La gent s'aixeca.

Veiem els diferents personatges de les històries.

La núvia i el pare recorren el passadís.
Apereix el rètol (JÚLIA)
La núvia i el pare arriben a l'altar. El pare s'acomiada d'ella amb un petó.

PARE: "Et cedeixo a la meva filla."
(al futura marit)

El pare baixa. A dalt el nuvi i el sacerdot.

Baixa la música. Es fa un silenci.

SACERDOT: "Germans. Podeu seure. (Silenci) Estem avui tots aquí reunits per celebrar la unió
entre el Carles (Domenech) i la Júlia (Cobos) en sagrat matrimoni.
Carles, repeteix amb mi: Jo Carles et prenc a tu Júlia com a esposa.

CARLES: "Jo Carles et prenc a tu Júlia com a esposa"

SACERDOT: "M'entrego a tu i prometo ser-te fidel en les alegries i en les tristeses."

CARLES: "M'entrego a tu i prometo ser-te fidel en les alegries i en les tristeses."

SACERDOT: "Prometo estar al teu costat en la salut i en la malaltia fins que la mort ens separi."

CARLES: "Prometo estar al teu costat en la salut i en la malaltia fins que la mort ens separi."

SACERDOT: "Pots llegir els vots Carles."
El Carles treu un paper i el llegeix.

CARLES: "Júlia, m'agradaria dir-te tantes coses... Però el més important és que em fas feliç, que sóc feliç gràcies a tu perquè sempre poses per davant als altres que a tu mateixa. I sé que per moltes coses que ens pasin el nostre amor ho podrà tot. Sé que si estem units podrem superar tot allò que vingui. I a partir d'ara vull que siguem només un. Perquè ja no puc imaginar la vida sense tu. Sense tu res tindria sentit. Júlia t'estimo i vull passar la resta de la meva vida al teu costat.

SACERDOT: "Molt bé Carles. I ara tu Júlia. Repeteix amb mi: Jo Júlia et prenc a tu Carles com a espòs.

JÚLIA: "Jo Júlia... (Silenci) Jo Júlia..."

Silenci.
Mentre veiem les cares de les protagonistes.

Silenci.

JÚLIA: "Jo, Júlia..."
(Mira al públic. Fa que no amb el cap. I marxa.)

A càmara lenta la veiem recorrer tot el passadís.


SEQÜÈNCIA 15 - CARRER - EXT. / DIA

Corre pels carrers vestida de núvia. Flashos de les històries.
Llença el ram a terra.
Corre.
Veiem el ram a terra.


FOS A NEGRE.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

REPARTIMENT:

MARTA: Judith

HOME TREN: S'ha de buscar al Nus

EXTRES TREN: Esteban, Victor i Mireia

TANIA: Gorgina

NOI BOXA: Jonathan

ELS QUE ELS SEPAREN: Esteban, Mireia i Joel

GERMANA PETITA: Nus o Germana Joel

MARINA: Maria Maruenda

MONITOR: Eloy

MARC: Christian

EULALIA Rosa

JÚLIA: Queralt

SACERDOT: Josep Maria Fisas

CONVIDATS CASAMENT: Tothom


------------------------------------------------------------------------------------------------------

PLA DE RODATGE


CÀSTING: Divendres 19 de gener 
Hora i lloc: 16h al Centre Cívic Torreblanca

BLOC 1: Divendres 2 de febrer (Tren i carrer)
Seqüències: (1.1), 2, 3 i 4
Personatges: Marta, Tania i home (Marc)
Hora i lloc: 16h Nus
Material: Vastuari gimnàs, bossa i guants de boxa. Targetes renfe.

BLOC 2: Divendres 16 de febrer (Porta gimnàs i gimnàs)
Seqüències: 5, 6 i 7
Personatges: Tania, Noi gimnàs i gent separant-los.
Hora i lloc: 16h Nus
Material: "Pads", guixeta, sac de boxa, guants de boxa i sang.

BLOC 3: Dissabte 17 de febrer

Matí: (Esplai i carrer)
Seqüències: 8, 9 i 10
Personatges: Tania, Aina, Marina i el Marc + nens i families?. 
Hora i lloc: 9h Nus
Material: Full i colors, bata, cascs moto + moto.

DINAR

Tarda: (ascensor, carrer i perruqueria)
Seqüències: 11, 12 i 13
Personatges: Marina, l'Eulalia i Júlia. 
Material: Ulleres de sol, maquillatge per fer el blau i per tapar-lo, coliri, bata de treball.

BLOC 4: Dissabte 3 de març (Esglèsia i Carrer)
Seqüències: 14 i 15
Personatges: Convidats, Marta, Marina, Tania, Eulalia, Júlia, pare júlia, futur no-marit + sacerdot.
Hora i lloc: 9h Nus
Material: Vestuari casament, ram de flors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada