7 MINUTS (2014)


GUIÓ: 7 MINUTS

SEQÜÈNCIA 1 - LAVABO - INTERIOR / NIT

Veiem en primer terme un test d'embaràs, i al fons, desenfocada, una noia asseguda, immòbil, a la tassa del vàter. Sembla preocupada.
Sobreimpressionats, van apareixent els títols de crèdit mentre sona una música.

Truquen a la porta.
L'Aina s'espanta i, corrent, amaga el test d'embaràs.

MARE: "Aina, ets aquí?"

AINA: "Sí, mare! Ara surto!"

Diu mentre es mira al mirall eixugant-se els ulls. 
Té el "rímel" corregut.
Sospira profundament i obre la porta.

Veiem la mare.

MARE: "Estàs bé, Aina?" 
(diu amb cara d'estranyada)

AINA: "Sí, és clar, mare! Vaig a fer un volt. 
Tornaré per sopar! Adéu!"

Surt de pressa i sentim la porta que es tanca.
La mare es queda palplantada, pensativa.

SEQÜÈNCIA 2 - CARRER - EXTERIOR / NIT.

L'Aina camina de pressa pel carrer. 
Truca amb el mòbil.

MÒBIL: "El número de teléfono 
al que llama esta apagado o…"

L'Aina penja i escriu un WhatsApp.
Veiem la pantalla del mòbil: 

AINA:Obre'm! És molt urgent!!
JOHN: Estic anant a entrenar. Després parlem! T'estimo mooooooolt! (emoticona)"
AINA: Necessito parlar amb tu i no per wats!!
JOHN: No podem parlar després?
AINA: No, ha de ser ara!! Estic fatal!
JOHN: Espero que sigui urgent! Em perdo un entrenament!
AINA: Quedem en cinc minuts a la plaça?
JOHN: OK!

SEQÜÈNCIA 3 - PLAÇA - EXTERIOR / NIT

L'Aina està asseguda en un banc mirant el mòbil i observant a banda i banda per veure si veu arribar el John. Va picant nerviosa amb la cama.
El John arriba a poc a poc per darrere i l'espanta.

JOHN: "Buuuuuu!!!"

AINA: "John, no estic per hòsties! 
Tenim un problema!"

JOHN: "Sí, ja pot ser important! 
L'entrenador em matarà!!"

AINA: "Seu… 
(L'Aina agafa aire i hi ha un silenci)…"

JOHN: "Va!! Què passa?"

AINA: "Te'n recordes de la 
festa d'aniversari de l'Uri?"

JOHN: "Sí, és clar!"

La imatge es va desenfocant. Sentim el so en augment de gent rient i música.

ENCADENAT.

SEQÜÈNCIA 4 - (FLASH-BACK) CASA URI - INT / NIT.

AINA (Veu en off): "Te'n 
recordes del joc de l'ampolla?"

Un grup de nois i noies estan en rotllana.
De sobte s'apaguen els llums i porten un pastís amb el número 16.
L'Uri apaga les espelmes. Els nois i noies van bevent i algú proposa jugar a l'ampolla. 
Un "escombrat" amb la càmera donant voltes fins a assenyalar l'Aina. PD de l'ampolla.                
L'Aina s'amaga la cara de vergonya.

URI: "Uuuuuuu!! Aina!! 
T'ha tocat!!" (mofant-se)

ROGER: "T'has de tancar a l'armari 
amb algú i sortir cadascú 
amb la roba de l'altre!!"

AINA: "No ho penso fer!!"

PAULA: "Va tia, però si 
tens el John aquí…"
(diu mentre agafa el John pel braç)

ENRIQUE: "Si ja porteu més de 
6 mesos, no em diràs 
que encara et fa vergonya?"

AINA: "No és per ell que em fa vergonya. 
És per tots vosaltres!!

TOTS I TOTES: "Que entrin!! 
Que entrin!!"

Veiem les cares dels amics i amigues.
El John s'aixeca i agafa l'Aina per la mà ajudant-la a aixecar.

JOHN: "Va Aina, entrem i 
així ens deixaran de ratllar".

TOTS i TOTES: "Ueeeeee!!"
(aplaudeixen)

PAU: "Recordeu que només
teniu 7 minuts!!!"

Mentre el John i l'Aina van fins l'armari, els companys i companyes van cridant.
El John i l'Aina entren dins l'armari. Abans de tancar la porta el John treu el cap i, somrient, pica l'ullet fent broma.

SEQÜÈNCIA 5 - ARMARI - INTERIOR / NIT.

Tot en Primer Pla. La llum és contrastada i amb prou feines veiem els personatges, més aviat els intuïm.
Es comencen a treure la roba i se la intercanvien. Sentim el soroll de fora dels amics i amigues cridant. 

L'Aina i el John paren d'intercanviar-se roba. Es miren.
El so de fora comença a disminuir i comença a sonar una música "in crescendo". La càmera gira en travelling circular mentre els nois s'estimen.

SEQÜÈNCIA 6 - CASA URI - INT. / NIT.

Des de fora els nois i noies escolten amb les orelles enganxades a la porta de l'armari.

URI: "Ja fa 7 minuts?"

PAULA: "I tant!" 
(mirant el rellotge)

URI: "Doncs obrim va! 
Teniu les mòbils preparats? 
Un, dos, tres..."

Els amics i amigues obren la porta i l'Aina i el John surten de l'armari, cadascú amb la roba de l'altre i els companys i companyes estan gravant amb els mòbils.
Els amics i amigues riuen i fan mofa.

AINA: "Què foteu, gravant!!"

Diu mentre abaixa un dels mòbils.
Surt de la sala empipada.

Tothom riu.

SEQÜÈNCIA 7 - PLAÇA - EXT. / NIT.

AINA: "Estic embarassada."
(Sobre el PP del John rebent la notícia)

Silenci...

JOHN: "No pot ser!!
Però si vam fer marxa enrere!"

AINA: "Ho he estat mirant i la marxa
enrere no és segur,
quan els tios us exciteu traieu 
líquid encara que no... que no "dallonsis"."

JOHN: "Hòstia! Quin "marrón"
I què fotem, ara?!"

AINA: "No ho sé! Merda, John, podries
haver vigilat més!!"

JOHN: "Ei, que això no és culpa
meva! En tot cas hem sigut 
tots dos que l'hem liat!"

Silenci...

JOHN: "Li has dit alguna 
cosa a algú?"

AINA: "No, encara no! No m'hi he
atrevit i tampoc sé amb qui parlar…"

El John li agafa la mà. Silenci!

JOHN: "Estigues tranquil·la,
ja veuràs com tot anirà bé!"

AINA:"No estic preparada per tot això!"
(diu fent que no amb el cap)

S'abracen.

SEQÜÈNCIA 9 - CASA AINA - INT. / NIT.

L'Aina es treu l'abric i el penja.

MARE: "Arribes tard!
Va, que se't refreda el sopar!"
(Des de lluny) 

AINA: "No tinc gana. 
Me'n vaig a dormir!"

L'Aina entra a l'habitació. La porta té un cartell de "Prohibit entrar".

FOS A NEGRE.

SEQÜÈNCIA 10 - CARRER - EXTERIOR / DIA

Veiem imatges dels carrers. L'Aina està caminant amb la Paula. La Paula mastega xiclet.

PAULA: "Què et passa? Portes tot 
el camí sense dir ni una paraula!

AINA: "Tia, tinc un problema!"

PAULA: "Què et passa?"

AINA: "Res, m… és que no 
sé si t'ho puc dir…"

PAULA: "Estic flipant. Des de quan 
tenim secrets tu i jo?"

AINA: "És que aquesta vegada 
és un "marrón"!"

PAULA: "Doncs amb més motiu, 
si m'ho dius potser et puc ajudar."

AINA: "D'acord, t'ho diré. 
Però m'has de prometre que 
no li explicaràs a ningú!"

La Paula ajunta els dits per prometre-ho i l'Aina els talla. O dits petits cargolats?

PAULA: "Va, confia en mi!"

AINA: "No sé com explicar-t'ho… Buuuufffff!"

PAULA: "Va, explica! M'estàs posant nerviosa!"

AINA: "M'ha donat positiu!"

PAULA: "Positiu? El què?"

AINA: "El test d'embaràs!"

PAULA: (molt sorpresa)… Què dius, tia?!"

AINA: "No t'ho creus? Mira…"

L'Aina busca a les butxaques dels pantalons.

AINA: (mentre el busca) 
Merda, merda, merda!!!"

PAULA: "Què passa?"

L'Aina surt corrent.

SEQÜÈNCIA 11 - CARRER / SAFAREIG - EXT/INT. / DIA

L'Aina corre pels carrers.Càmera lenta i música?
La mare fa la bugada. Entre tota la roba hi ha el test d'embaràs que sobresurt de la butxaca dels pantalons.
L'Aina corre.
La mare fa la bugada.
L'Aina arriba fins la porta. Entra.

SEQÜÈNCIA 12 - CASA - INT / DIA.

L'Aina entra a casa.

MARE: "Què hi fas aquí? No hauries de ser a classe?"

AINA: (respirant cansada) Sí… però… 
m'he deixat una cosa. 
Has posat els pantalons …. a la rentadora?"

MARE: "Estàs buscant això?" 
(diu amb el test d'embaràs a la mà)

AINA: "T'ho puc explicar, mama!"

La mare perd el control i li planta una bufetada (o llença un plat a terra?).
A la sala hi ha un silenci rotund.
L'Aina, amb llàgrimes als ulls, es gira cap a la seva mare.

AINA: "Et penses que així m'ajudes??"

MARE: "I tu creus que m'havies 
d'amagar això?"
(cridant)

AINA: "Si no t'ho he dit abans 
és perquè sabia el que 
passaria!"
(cridant)

MARE: "No entens res!! 
Va, vés-te'n a l'institut. 
No et vull veure!"
(cridant)

L'Aina marxa. La mare es queda al safreig, mira el test d'embaràs, el llença i trenca a plorar.

SEQÜÈNCIA 13 - INSTITUT - INTERIOR / DIA.

La Paula li explica a una amiga.

PAULA: "Tia, tia!! No et creuràs 
el que ha passat!!"

AMIGA: "Què passa?"

PAULA: "És molt fort!! M'has de 
prometre que no ho diràs!! 

AMIGA: "Sí, sí, va explica!!"

PAULA: "Doncs que..."

Seqüència elaborada de gent explicant i prometent.
PD's dels dit petits lligant-se, missatges de mòbil, gent rebent-los, gent amb cares de sorpresa... Multipantalla?

SEQÜÈNCIA 14 - INSTITUT - INTERIOR / DIA

El John camina pel passadís de l'institut amb un amic. Travelling de seguiment frontal i dorsal.
A poc a poc, se n'adona que la gent l'està mirant i murmuren. Cada vegada la situació es torna més i més "agobiant".

JOHN: "Què li passa a la gent?? 
Per què miren tant??"

AMIC: "No en tinc ni idea!"

Els dos arriben fins als armaris i el John obre el seu. A dins hi ha un xumet i una nota. El John agafa la nota i llegeix: "Moltes felicitats!" Amb una emoticona somrient.

JOHN: "Merda! Per això em mira tothom!
Però com se n'ha assabentat la gent?

Tanca amb força l'armariet i marxa.

SEQÜÈNCIA 15 - HABITACIÓ AINA - INT. / NIT. - 

L'Aina està estirada al llit, pensativa. Està col·locada amb el cap als peus del llit fregant-se la panxa. A l'habitació només hi ha el llum de nit encès.
De sobte, la mare truca a la porta i l'obre.
La llum de fora il·lumina la cara de l'Aina, que s'incorpora. Del revés al dret.

MARE: (des de la porta, en contrallum): 
"Que puc passar? (parlant suau.)

AINA: "No, mama, vull estar sola!"

MARE: "Hem de parlar!"

La mare entra, tanca la porta i s'asseu als peus del llit, d'esquenes a l'Aina. Totes dues queden il·luminades pel llumet de la tauleta de nit. Llum contrastada.

AINA: "Diguis el que diguis, 
no em pots ajudar, mama. 
No tens ni idea del que estic passant!"

MARE: "I tant que t'entenc, jo vaig passar
pel mateix quan et vaig tenir a tu.
Sé que tot això està sent molt dur, però...

AINA: "I aleshores, per què has
reaccionat així, abans?? 
M'has fet molt mal!"

MARE: "Ho sento, m'he posat nerviosa!
És que no vull que passis pel que jo vaig passar.
Vull que visquis la teva vida, que puguis acabar els teus estudis, que puguis sortir amb les teves amigues... És que no saps a tot el que hauràs de renunciar si tens aquesta criatura."

AINA: "Et penses que no ho sé, tot això?
Jo no ho he planificat, mama!

MARE: "És que heu anat massa de pressa!"

AINA: "I tu, tu quant vas trigar?
(Pausa...) 
Últimament ja no sé el que és normal... 
Què és el normal, mama, quan tot és tan estrany?"

MARE: "Tens raó, en aquestes coses no hi ha un normal. Només es pot saber el que un vol i amb el que un se sent a gust."
I el John, què hi diu, de tot això?"

AINA: "El John m'està ajudant molt, mama,
 sempre està al meu costat,
tant en els bons moments com en els dolents! 

MARE: "Doncs sort que no és 
com ton pare, que quan va 
saber que estava embarassada 
de tu va desaparèixer. 

AINA: "Pare? No en tinc de pare! Un pare no és que fot un polvo i surt per potes.
Silenci...

 AINA: "La que sí que m'ha decebut molt ha estat la Paula, va ser la primera a qui li vaig explicar i ara ho sap tot l'institut. No la perdonaré mai!
I ara els imbècils de la meva classe no paren de mirar-me i comentar coses per darrere!"

MARE: "T'ho estàs passant malament, a l'institut, oi?"

AINA: "Sí, és una merda..."

Silenci.

MARE: "Si vols, puc anar a parlar amb la tutora o amb el director."

AINA: "No mama, això encara empitjoraria més les coses i els de la classe em burxarien. Per què els adults sempre intenteu arreglar els problemes dels altres?"

MARE: "Ai, filla, jo només t'intento ajudar...
Bé hauràs de fer alguna cosa, no?"

AINA: "Doncs, només se m'acudeix canviar-me d'institut."

MARE: "Però, què dius! Has d'afrontar els problemes! No et passaràs la vida fugint...

AINA: "Tens raó... però no sé què fer?"

MARE: "Tranquil·la, carinyo... Tot anirà bé, i decideixis el que decideixis i facis el que facis a mi sempre em trindràs al teu costat."

AINA: "Gràcies, mama!"

Es fonen en una abraçada. Comença a sonar una música: "Casualty of love"

FOS A NEGRE.

SEQÜÈNCIA 16 - SEQ. ELABORADA

1-L'Aina està asseguda davant de l'ordinador. L'habitació està a les fosques, tan sols il·luminada pel llum del monitor. La imatge durant els diferents moments de la seq. elaborada.

Imatge de la pantalla escrivint i amb veu en off: 

"Durant aquest temps ho he passat molt malament, necessito explicar això per trencar amb els rumors i expressar com m'he sentit i pel que he hagut de passar. Amb aquesta redacció he decidit explicar el que tothom ja sap, però us ho vull dir jo mateixa. 

Estic cansada de miradetes quan passo, de comentaris xiuxiuejant darrera meu, que penseu pobra Aina... 

Bé, com ja sabeu, estic embarassada, sí, embarassada! No és cap cosa de la que m'hagi d'avergonyir. Els qui hauríeu de sentir vergonya sou tots aquells que m'heu fet sentir sola i que jo pensava que seríeu al meu costat i m'ajudaríeu a ser forta. Per què no penseu una mica en mi i en el que estic passant? 

Les coses, a vegades, no són com esperàvem, ni com volíem, però gairebé sempre podem decidir el següent pas. I es tracta de la meva vida, del meu cos i de la meva DECISIÓ. I si decidim per nosaltres mateixos, crec que mai ens podem equivocar."
Ho esborra.

2-Parla a classe, llegint la redacció. Imatges dels companys i companyes mirant. La Paula es sent malament (plorant?) abaixa el cap, la gent es sent malament, el John passa vergonya però es sent orgullós, li pica l'ullet i ella somriu.

3-Es mira al mirall i treu i amaga panxa. Es posa un coixí i es mira.

4-Esperant al CAP, agafada de la mà de la seva mare. El John seu a l'altre costat. La mare li acaricia la mà i somriu. L'Aina es tranquil·litza. El metge surt i parla amb elles. 

5-Parlant a classe de nou.

6-La mare mira una fotografia de la Paula quan era petita i acaricia la foto.  

7-L'Aina, a l'institut, tancant les taquilles i anant cap a classe. Darrere seu, lluny, la Paula la mira, enyorada.

8- L'Aina segueix llegint la redacció a classe. Comença a plorar i surt corrent de l'aula. El John surt de pressa darrera seu.

SEQÜÈNCIA 17 - PARC - EXT. / DIA.

L'Aina arriba a un banc, s'asseu i plora desconsolada.
Al cap de poc arriba el John i s'asseu al seu costat.
Silenci.
Una mare juga amb el seu fill petit al parc.

JOHN: "Estàs bé?" Silenci.

AINA: "A tu què et sembla?"

JOHN: "Has d'estar molt orgullosa, Aina! 
Has estat molt valenta de dir 
tot això davant de la classe."

AINA: "Ho havia de fer, això no 
podia continuar així. Potser no serveix 
de res, però ho necessitava.

JOHN: "Estic segur que sí que servirà,
i que la cosa, a partir d'ara, canviarà a l'insti."

Silenci.

AINA: "Moltes gràcies, John, no sé què
hauria fet si no haguessis estat 
al meu costat amb tot això! 
Silenci.
Però... encara dubto de si hem pres la decisió correcta."

JOHN: "Jo tampoc ho sé, no estic 
segur de res, ara mateix, però 
crec que no hi havia una 
decisió bona i una dolenta. 
L'important és que estem junts i que...

L'Aina posa el seu dit sobre els llavis del John.

AINA: "Ssssshhhh! Calla i abraça'm!

L'Aina i el John es fonen en una abraçada i sona una música (Passenger "Let her go")

La mare juga amb el nen petit al parc.

El John ajuda a aixecar l'Aina del banc i marxen carrer enllà.

SEQÜÈNCIA 18 - MAKING OFF - 

Mentre segueix sonant la música van apareixent imatges del rodatge i els títols de crèdit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada