L'INFERN (2023)

---------------------------------------------------------------------------------------

 L’INFERN

ESCENA 1 – AQUARI – INTERIOR / DIA



Peixos de colors naden en un aquari. 

Mentre sona una música apareixen els crèdits.

La música acaba.

La MIA i l'ANDREA (vesteixen roba clara o de color) estàn d'esquenes a càmera, a contrallum, mirant un aquari gegant.

Pla-contrapla des de darrere.


MIA: “Són preciosos, oi?” (embadalida, sense mirar-se)


ANDREA: “Sí, mira aquell vermell que mono.” (senyalant)


MIA: “M’encanten. Són hipnòtics.”


ANDREA: “Ja, em podria passar hores mirant-los.”


Pausa. Mirant els peixos.


ANDREA: “Mia..." (es miren)


MIA: "Què?"


ANDREA: "Tinc una cosa per tu.” (somrient)


MIA: “Què?”


ANDREA: “Té, obre-ho.” (li dona)


MIA: “Per què?” (mira la capseta estranyada)


ANDREA: “No ho sé, per què sí.” (somriu)


MIA: “Perquè m’estimes?”


ANDREA: “Ets tonta? Va, obre-ho.”


La MIA l'obre. Treu una pulsera.


MIA: “Oh, que maca! (mirant-la.) És preciosa!”


ANDREA: “En serio? T’agrada?”


MIA: “Molt! Gràcies."


S'abraçen.


MIA: "Però…”


ANDREA: “Què passa? 

Es pot canviar si no t’agrada, eh.”


MIA: “No, no és això... és que... 

et deu haver costat molt.”


ANDREA: “Què dius? No passa res.”


MIA: "Gràcies."


La MIA li fa un petó a la galta a l'ANDREA. 


MIA: “M'ajudes?"

(apropant-li el canell i la pulsera)


L'ajuda a posar-se la pulsera.

De lluny li acaba de posar la pulsera. 

La MIA l'agafa de la mà i surten contentes.


MIA: "Va, anem. Encara hem de veure els peixos tropicals (mentre s'allunyen), els pinguïns, els cavallets de mar, els taurons, les rajades..."


La càmera es queda un moment veient l'aquari en silenci.

Torna a pujar la música.

Agafades de la mà corren per diverses estançes de l'aquari.

Miren peixos i els imiten jugant.

Miren peluixos de la botiga de souvenirs. 

Fan bromes com si una foca blanca de peluix se les menjés.


ESCENA 2 – MAREMAGNUM – EXTERIOR / DIA


Es fan "selfies" amb la foca. Polaroid.

Pujades a un cotxe de joguines. La foca condueix.

Menjant un gelat asegudes a un banc. Li dones una mica a la foca i l'acaricien. Riuen.

Caminant fent equilibris per una repisa amb les mans agafades. 

A la platja, els peus nus a l'aigua, corrent perseguint-se, una pujada sobre l'altre a cavallet...

Es fan una foto Polaroid estirades a la sorra.

De "shooping", es proves ulleres jugant a una botiga. Foto Polaroid.

Algún vestit.


ESCENA 3 - BOTIGA DE ROBA – INTERIOR / DIA


L'ANDREA i la MIA miren roba. Baixa la música.

La MIA agafa uns pantalons.


MIA: “Mira, t'agraden?” 

(mentre li ensenya els pantalons)


ANDREA: “Si, estàn guai.” (poc convençuda)


MIA: “És que és el cumple del Marta i no

li he comprat res encara. (mirant els pantalons)


ANDREA: “Quina Marta?”


MIA: “Buah, són súper cars… (mentre mira el preu)


ANDREA: “Miaaa?” (repetint)


MIA: “Què?”


ANDREA: “Qui és la Marta?”


MIA: “Joder! T'he parlat d’ella mil cops.

Que anem juntes al gimnàs.”


ANDREA: “No recordo que em 

parlessis de cap Marta del gimnàs.”


MIA: “És que no m’escoltes.” (rient)


ANDREA: (OFF): “M’havia parlat de la Marta?

Per què li vol comprar un regal?

I a mi? A mi no em compra res?”


MIA: “Ei... (mirant-la de sota cap a dalt) 

no estaràs gelosa, oi?”


ANDREA: “Gelosa? (aixeca el cap) 

Per què? No, que va.”


MIA: “Bueno... ja m’agrada. 

Això vol dir que t’importo no?” (somrient)


ANDREA: "Què dius?"


MIA: (mirant els pantalons) "Va, me'ls quedo."


Surten.

Arriben a la caixa.


MIA: "Hola, aquests pantalons, si uns plau." 

(mentre els deixa al mostrador)


DEPENDENT BOTIGA: "Molt bé (plegant-los) 

Són, 49,90€. Amb targeta o en efectiu?"


MIA: "Efectiu." (li dona els diners)


DEPENDENT BOTIGA: "...i els 10 centims." 

(mentre li dona el canvi i la bossa amb els pantalons)


MIA: "Molt bé, adéu, gràcies." (ho agafa)


ANDREA: "Adéu."


DEPENDENT BOTIGA: "Adéu, gràcies."


Surten de la botiga amb la bossa. S'allunyen. Pausa.


ESCENA 4 – GIMNÀS – EXTERIOR / DIA


Al gimnàs hi ha gent fent màquines. (PG)

La MIA (vestida d'esport) fa exercicis a una màquina. Pausa.

S'acosta la MARTA.


MARTA: "Ei, Mia. Marxo que he quedat amb unes amigues."


La MIA para de fer exercici.


MIA: "Vale, vindràs demà?"


MARTA: "Demà... (pensa) Sí, crec que si."


MIA: "Vale."


MARTA: "Ai, et volia comentar... estic preparant

una festa amb les d'aquí el gimnàs per

celebrar el meu cumple. T'apuntes?"


MIA: "Quan?"


MARTA: "El dissabte."


MIA: "Mmmmm, et dic alguna cosa, en principi si."


MARTA: "Vale, guai. Després t'obro i et dic 

com quedem, vale?"


L'ANDREA arriba al gimnàs, rere un vidre les veu xerrant. Riuen.

No les escolta rere el vidre.


ANDREA (En Off): "Aquesta deu ser la Marta.

Mira-les, semblen molt contentes juntes."


La MARTA i la MIA riuen. Sense escoltar-les. 

Es fan dos petons i la MARTA marxa.

L'ANDREA ho mira. La MARTA passa pel costat de l'ANDREA.


ANDREA (en off): "Està claríssim, se li cau la baba per aquesta tia.

Mira com l'agafa per la cintura i com riuen juntes." 

(mirant-la com passa pel seu costat i s'allunya).

Joder... És molt més guapa que jo." 


L'ANDREA pica al vidre avisant a la MIA. / S'acosta a la MIA.

La MIA ho escolta i es gira, la veu rere el vidre, la saluda.

L'ANDREA també la saluda.

Intenten parlar però no escolten res de l'altre costat del vidre.

L'ANDREA li fa senyals de que no escolta res i d'anar a parlar a fora.

Surten. Pausa.


MIA: “Ei, què fas aquí?”


ANDREA: “Mira, passava per aquí i 

com que sé que surts a les cinc...”


MIA: "Que bé que hagis vingut a buscar-me... 

Em dutxo en un segón i surto, vale?"


ANDREA: "Aquella amb qui parlaves és la Marta, oi?"


MIA: "Sí."


ANDREA: "És molt guapa, no?"


MIA: "Què dius?" (estranyada)


ANDREA: “Aquesta tia es vol liar amb tu, Mia. 

Que no ho veus?”


MIA: “Però què dius? 

Ens portem bé, i ja està.”


ANDREA: “Ja, segur...”


MIA: “A més crec que és hetero.” 


ANDREA: "Ja et dic jo que li moles."


MIA: "Va, Andrea, si us plau..."


ANDREA: “A més, us dutxeu juntes, no?”


MIA: “Clar que ens dutxem juntes!"


ANDREA: "No sé..."


MIA: "Què passa?"


ANDREA: "Que... no vull que estiguis amb ella."


MIA: "Ah, molt bé, doncs no deixaré de venir al gimnàs..."


ANDREA: "No, però no sé, podríes venir a 

hores en que ella no hi fos."


MIA: "Què dius? Estic flipant, som amigues, ja està. 

No passa res Andrea, en serio."


ANDREA: "No sé..." (fent que no amb el cap)


MIA: "Va, no et ratllis. 

Espera'm a fora que ara surto, 

vaig a dutxar-me."


La MIA marxa.

L'ANDREA es queda ratllada.


ESCENA 5 – CARRER - EXTERIOR / DIA


La MIA surt de casa, va molt arreglada, amb un vestit i un bolso.

S'allunya carrer amunt.

Darrere la cantonada l'ANDREA treu el cap. 


ANDREA: "A on va tan arreglada?

Però si m'havia dit que avui 

havia de cuidar a la seva tieta." 


Surt darrere seu.

La MIA camina pel carrer.

L'ANDREA la segueix, amagant-se.

La MIA es troba amb la MARTA que la espera aseguda a la taula d'una cafeteria prenent un cafè/aseguda a un banc d'una plaça. 


ESCENA 6 – PLAÇA/CAFETERIA – EXTERIOR / DIA


Quan es troben la MIA i la MARTA es saluden fent-se dos petons. 

L'ANDREA ho mira amagada des de lluny. 

Parlen però no escolta res.


ANDREA (en Off): "Ho sabia, ho sabia... joder!

Lo de la seva tieta era

una excusa per no quedar amb mi.

Està claríssim, m’està enganyant.”


Segueixen parlant entre elles.


ANDREA (en Off): "Joder Mia. Tant t'agrada aquesta tia?"


Les dues s'agafen la mà i marxen contentes rient.


ANDREA (en off): "Merda, marxen. 

A on deuen anar? Les segueixo? 

No, és igual. Encara em veuràn."


L'ANDREA marxa en direcció oposada. 

S’allunya carrer avall. Pla general. Pausa.


ESCENA 7 – PORTA DE CASA – EXTERIOR / TARDA


Núvols de tempesta. Sona un tró a la llunyania.

L'ANDREA espera al portal. Mira el rellotge de canell.

Agafa el telèfon i marca "Mia".

Sonen els "tuts" del mòbil. 


Orange: "Información gratuita de Orange. 

El número de telefono al que llama está apagado o..."


L'ANDREA penja amb cara d'enfadada.

La Mia arriba des del cap del carrer amb una bosa de comprar roba.


MIA: “Ho sento, ho sento 

(atrafegada) arribo súper tard."


ANDREA: "Joder, Mia. 

Porto 40 minuts esperant-te."

 

MIA: "Ja ho sé, ja ho sé, perdona...  (encara atrafegada)

és que m’he distret.”


ANDREA: “A on has anat?”


MIA: “Ja t’ho vaig dir, he anat a cuidar a la meva tieta.

I després he passat per una botiga i m'he comprat un vestit."

(ensenyant-li la bossa)


ANDREA: “I per què no agafes el telèfon?”


MIA: “Perdó, estava distreta.”


ANDREA: “Distreta? T’he trucat mil cops.”


MIA: “Ai, no sé, estava comprant i tenia 

el mòbil en silenci. No és cap delicte, no?”


ANDREA: “Molt bé (irònic), tu passant-ho bé comprant 

i jo aquí plantada esperant-te. 


MIA: “Ostres Andrea, ja t'he dit que em sap greu."


ANDREA: "I la teva tieta? Com està?" (amenaçant)


MIA: "Bé, és només una grip forta."


ANDREA: "Ja... una grip forta... si...

Estaves amb la Marta, oi?”


MIA: “Per què? Com ho saps?"


ANDREA: "Us he vist. Què feies amb ella?


MIA: “M'ha acompnayat a comprar, te molt gust per la roba 

i li he demanat que m'ajudi a triar un vestit.” 


ANDREA: “I per què no m’havies dit 

que quedaves amb ella?”


MIA: “Joder! Si t’arribo a dir que estic 

amb ella mira com et poses!"


ANDREA: "Ah, i és molt millor dir-me una mentida, no?!"


MIA: "No era cap mentida! 

 Després de comprar he anat a casa de la meva tieta."


ANDREA: "Sí, clar. Pobreta, la febre, sí, sí." (irònica)


MIA: "T’ho he dit mil cops, no m’agrada la Marta, joder! 

T’ho pots ficar al cap d’un cop?!

(mentre li pica al cap amb el dit).


ANDREA: “Ja, sí, segur…”


MIA: “En serio, al final, si segueixes així et 

donaré motius de debò per desconfiar, eh.”


ANDREA: “Què vols dir?”


MIA: “Va, és igual, deixa-ho estar, si us plau.”


Obre la porta amb les claus i entren.


ESCENA 8 - REPLÀ - INTERIOR / DIA


Entren i arriben fins l'ascensor, piquen i esperen.


ANDREA: "No m'agrada aquesta tia."


MIA: "Però si ni la coneixes."


ANDREA: "M'és igual..."


MIA: “I quan ens has vist?"


ANDREA: “A la plaça.”


MIA: "Què? Ara m'espies?”


ANDREA: “Doncs pel que sembla, 

potser si que t'haig d'espiar."


MIA: "Però què dius? Estàs fatal, de debò?"


ANDREA: ”Ah, sí? Estic fatal?"


MIA: “Sí, Andrea, tia. 

És una amiga, ja està!"


ANDREA: “Pues des de lluny no semblava una amiga.”


MIA: “Ah, no? I que semblava?”


ANDREA: “Una puta parella de bolleras, joder!”


Arriba l’asensor i entren. Les portes es tanquen.

Veiem els numerets de l'ascensor com pujen.


ESCENA 9 – PIS – INTERIOR / DIA


Surten de l'ascensor.

La Mia treu les claus.


MIA: “Estàs fatal, en serio!” (fent que no amb el cap)

Pots parar ja, si us plau?"


ANDREA: “No, no puc parar. Si no m'enganyessis..."


MIA: "Joder, però que no t'enganyo."


ANDREA: "I la pulsera? A on està?”


MIA: “No ho sé, l’he perdut.”


ANDREA: “Joder, en serio?”


MIA: “Sí, l'he buscat per tot arreu i no sé a on està.”


ANDREA: "Ah, molt bé. Em gasto una pasta 

i en dos dies la perds? Súper bé." (irònica)


Entren.


ESCENA 10 - CASA - INTERIOR


Entren per la porta. 


MIA: “Ai, no et ratllis. Ja sortirà.

Va, podem deixar d'estar enfadades, si su plau?" (suplicant)


ANDREA: “És que, no sé, estic paranoíca amb això.”


La MIA deixa la jaqueta i el bolso sobre la taula.


MIA: “Ni que ho juris. 

Va, vaig a provar-me el vestit 

que m'he comprat i te l’ensenyo."

 

Se'n va al lavabo amb la bosa de la compra.

L'ANDREA veu el bolso que ha deixat la MIA sobre la taula.


ANDREA (Off): "No ho facis. És igual.

Has de confiar en ella. 

(pausa, mira de nou el bolso) 

Què et passa? Que no ho veus? 

Però si està claríssim, t’està enganyant."


L'ANDREA agafa el bolso. L’obre.

Mira cap a la porta del levabo per si s'obre.

Treu algunes coses. Maquillatge, les claus, el mòbil...

Mira la conversa amb la Marta. 


MARTA (Whatsapp): "Ei! Quedem dissabte a les 10h al bar del gym.

Sopem allà i després sortirem de festa.

Vindràs, oi? (emoji mans suplicant)"


MIA (Whatsapp): "Si, si.

Que guai! Quines ganes!"(emoji ulls brillant)


ANDREA: "(emoji confeti i petó amb cor)"


S'escolta la porta del lavabo.

L'ANDREA guarda ràpid el mòbil al bolso i seu d'esquenes, tapant-lo.

La MIA entra amb el vestit.


MIA: “Mira... t’agrada? 

(fa mitja volta sobre si mateixa)


ANDREA: “Sí, et queda molt bé.” (disimulant)


MIA: “Segur?"


ANDREA: "Segur. Estàs preciosa."


MIA: "No sé, feia temps que volia un vestit nou.

I de darrere, t'agrada?” (girant-se)


ANDREA: “Sí, et queda bé, però... 

a on has d’anar tan arreglada?”


MIA: “Enlloc. Per què?"


ANDREA: “No sé, em sembla un vestit molt atrevit per 

portar-lo el dia a dia, no sé...”


MIA: “Ai, em ve de gust sentir-me guapa.

Va, vaig a canviar-me."


Surt. L'ANDREA la mira com s'allunya.


ANDREA (en off): "Segur que se l'ha comprat per 

portar-lo a la festa de la Marta.

Per què vol estar tant guapa? 

Tant vol agradar-li a aquesta tia?"


Comença a sonar música de discoteca.


ESCENA 11 - DISCOTECA - INTERIOR/NIT


Imatges de la festa. Tothom arreglat de festa.

La MIA (amb el vestit que li ha ensenyat a l'ANDREA) està ballant i passan-t’ho bé amb varies amigues. 

Riuen, beuen, s'abraçen.

Les amigues parlen mentre ballen.


MARTA: "Què, anem a la barra?"


MIA: "Que va, jo passo, no vull beure més."


JÚLIA: "Per què? Què et passa?"


MIA: "Res, que... 


PAULA: "Què et passa?"


MIA: "És que si demà tinc ressaca... l'Andrea..." (pensativa) 


LUANA: "L'Andrea què?" (estranyada)


MIA: "És que... (li costa) no sap que he vingut."


MARTA: "En serio? Per què?" (sorpresa)


MIA: "No sé... per què si li hagués dit s'hauria ratllat." 


KATHERINA: "Ratllat de què?"


MIA: "Jo que sé, de amb qui anava, 

que em posaria, a quina hora tornaria...


PAULA: "En serio?"


MIA: "Sí, jo que sé, està fatal últimament."


JÚLIA: "Però per què?" 


MIA: "No ho sé... està súper gelosa." 


JÚLIA: "I per què està gelosa?" 


MIA: "Per res! No li dono cap motiu." 


LUANA: "Buah, el meu ex també era així. 

Tota l'estona a on vas, 

amb qui has quedat, 

aquest vestit és molt atrevit... 

Era un infern, en serio."


MIA: "Pues està igual, no sé què li passa." 


KATHERINA: "Bueno... Ja se li passarà." 


MIA: "No ho sé... cada cop està pitjor." 


PAULA: "Doncs deixa-la, ja veus quin problema." 


MIA: "No, no la vull deixar, 

l'estimo molt. I ella a mi també."


LUANA: "Sí, ja, però així no podeu seguir" 


MIA: "Ja, tot això ens està matant." (pensativa)


L'ANDREA entra a la discoteca i mira al seu voltant.

Tot de gent ballant (panoràmica).

L'ANDREA avança.

Entre la gent, va emputxant mentre busca desesperada.

Emputxa a una noia sense voler (ANNA i EMMA)


ANNA: "Què fas?!"


ANDREA: "Ho sento. Estic buscant a una persona."


EMMA: "Doncs ves una mica més amb compte." 


L'ANDREA segueix buscant, cada vegada més nerviosa.

Finalment la veu parlant amb la MARTA. Riuen. 

Molt juntes parlant perquè la música està molt alta.


ANDREA (en off): “Ho sabia. Mira-les. 

que juntetes, babejant una per l'altra.

No ho veus? Estàs fent el rídicul, Andrea!"


Va cap a ella.

L’agafa fort pel braç.


MIA: “Què hi fots aquí!?” (enfadada)


ANDREA: “Això t'hauria de dir jo, no?"


MIA: "En serio, estic flipant."


ANDREA: "Ah sí? Estàs flipant?"


MIA: “I com ho sabies que estava aquí?


ANDREA: “Això és igual.”


MIA: "No, no és igual! M'has mirat el mòbil, oi?"


ANDREA: "I què si ho he fet?!"

Només fas res més que dir-me mentides, una rere l’altra."


MIA: “Només volia sortir i passar-m'ho bé una estona.

No puc, en serio?!"


ANDREA: "I per què no m'has dit que venies?"


MIA: "No te'n adones? De debò no et dones compte?!

Si t’ho hagués dit m’haguessis matat a preguntes!"


ANDREA: “I per això preferies mentir-me?”


MIA: “Doncs sí, Andrea, sí!"


ANDREA: "Va, marxem!" (l'agafa pel braç)


L’agafa pel braç i estira a la MIA.


MIA: "No, jo em quedo."


La MIA s'hi resisteix.


PAULA: "Deixa-la tranquila. 

Si es vol quedar es queda." (enfadada)


MIA: “És igual Paula, no t’hi fiquis tu ara, si us plau.”


MARTA: "Clar que s'hi fica. 

Si vols quedar-te no t'ho pot impedir."


ANDREA: “Tu! (senyalant-la amb el dit)

Tu fica’t en els teus problemes. 

I deixa de lligar amb la meva novia.”


MARTA: “Però què dius?”


ANDREA: "Tot això és culpa teva!"

Et penses que no tinc ulls a la cara? 

(senyalant-se als ulls)


MIA: “Vols parar, Andrea, si us plau?! 

No veus que ens està mirant tothom?”


ANDREA: “M’és igual! M’importa una merda!”


L'ANDREA mira el canell de la MARTA i veu que porta la pulsera que li va regalar a la MIA. (Això la fa explotar!)


ANDREA (en off): "No pot ser! Porta la pulsera de la Mia.

La pulsera que li vaig regalar. No l'havia perdut." 


ANDREA: "Què fas amb això?"

(li agafa fort el braç aixecant la pulsera)


MARTA: "Em fas mal!"


MIA: "Però que estàs fotent, Andrea?!"


ANDREA: "Us heu liat, oi?

Per això porta la pulsera que et vaig regalar, oi?"


MIA: "PROU! S'ha acabat! Marxa!"


ANDREA: "Diga'm la veritat!"


MIA: "Que te'n vagis!" (molt fort!)


Hi ha un silenci absolut.

De sobte l'ANDREA marxa.

La MIA es queda abatuda.

La MARTA l'abraça.


MARTA: "Joder..."


La MIA trenca a plorar abraçada. Pausa.


ESCENA 12 - AQUARI - INT / DIA


Els peixos neden. Molt més grossos, lletjos i ferotges que al principi.

Es veu a la parella d'esquenes, a contrallum, mirant un aquari gegant.

Vesteixen fosc.

Pla-contrapla des de darrere.

Estàn en silenci.


ANDREA: "Mia..."


MIA: "Què vols?" (molt enfada sense mirar-la)


ANDREA: Va, si us plau, no estiguem així." 


La MIA mira els peixos, seria.


ANDREA: "Ai, Mia, parla, en serio. 

Digues alguna cosa. Això és un pal."


MIA: "I què vols que digui? 

No tinc ganes de parlar." (sense mirar-la)


ANDREA: "Val... pues res. 

Mirem els peixos, en silenci."


Pausa. Miren els peixos.


MIA: (aixeca el braç ensenyant la pulsera) 

“Me l'havia deixat al vestuari del gimnàs. 

La Marta l’havia trobat i la portava per donar-me-la.”

(sense mirar-la)


ANDREA: “Ja... i per això la portava posada, oi?”


MIA: “Em va dir que si no no 

se’n hagués enrecordat de donar-me-la.” (sense mirar-la)


ANDREA: “Ja… tot molt convinçent.” (sense mirar-la)


MIA: “Te, ja te la pots confitar! No la vull!” 

(metre intanta treure’s la pulsera però no pot)


ANDREA: “Si no la vols li pots regalar a ella.”


MIA: “No surt, joder!” (estirant amb força)


ANDREA: "No vull la pulsera, Mia!"


Pausa. Miren els peixos.


MIA: "Andrea... Per què no vols entendre que t’estimo a tu?"


ANDREA: "Perque no és veritat."


MIA: “Estic farta de tot això.

Abans sempre reiem i ens ho passavem bé juntes i 

ara... no sé, no surts d’aquestes paranoies."


ANDREA: "Clar, paranoies..."


MIA: "Sí, paranoies Andrea, joder. 

Estic farta de no poder sortir, de no poder arreglar-me.

D’estar sempre vigilant el que dic o el que faig... 

Per què no pots confiar en mi, joder!!!!”


ANDREA: “Però com vols que confii? 

Només fas que amagar-me coses i dir-me mentides!


MIA: "I per què Andrea?! Per què?!"


ANDREA: "No ho sé."


MIA: "De debò no ho saps?"


Pausa.


ANDREA: "Però si us he vist com estàveu a la discoteca.

Que només us ha faltat menjar-vos la boca."


MIA: Però què dius!!?? No hi ha res amb la Marta.

Quants cops t'ho haig de dir?!"


ANDREA: "Ho veus? Mentides, mentides i més mentides..."


MIA: "Hòstia puta! T’estimo però 

això ens està destrossant, en serio."


Pausa.


ANDREA: "És que no puc."


MIA: “El què no pots?”


ANDREA: “No ho sé... (pausa) jo no vull ser així, Mia.”


MIA: “Doncs no ho siguis.”


ANDREA: “És que em surt, estic rabiosa amb tu.

I a més sento que t'estic perdent.”


MIA: “No em perds, però això ens està matant."


ANDREA: “Joder, et penses que només pateixes tu?

Jo també pateixo, hòstia.”


MIA: “Ja ho sé. Et penses que no ho veis?”


ANDREA: "Em pots abraçar, si us plau?"


Abraçades.


MIA: "Quan acabarà tot això?"


ANDREA: “No em deixis, si us plau.

Ho sento, ho sento, ho sento…”


MIA: “Ja està. No passa res.” 

(consolant-la, acarontant-la els cabells)


ANDREA: “M’estimes?”


MIA: “Molt.” (fluixet)


ANDREA (en Off): “No és veritat. No t'estima.

No et deixis enganyar. T'està tornant a mentir. 

Et pren el pèl. S’està liant amb la Marta.

I tu aquí abraçant-la.”


ANDREA: “Aparta’t!!! Deixa'm estar!” (apartant-la)


MIA: "Què passa!?"


ANDREA: "No ho sé, no puc. T'odio!"


L'ANDREA li fot una bufetada.

La MIA es queda amb la mà sobre la galta.


ANDREA: “Ja no m’estimes.”


MIA: (amb la mà encara a la cara) 

"Estimo a algú que ja no existeix."


Un tauró passa.

Les dues miren l’aquari en silenci. 


ANDREA: “Ho sento. Perdona’m.”


La Mia segueix mirant els peixos sense dir res.


MIA: “No puc més. (sense mirar-la, pensativa)

Podem marxar?”


ANDREA: “Ja vols marxar?”


MIA: “Si. Estic cansada.”


ANDREA: “Però si acabem d'arribar.”


MIA: "M'és igual...”


La MIA marxa. L'ANDREA surt rere seu.

Avancen per la cinta corredera. S'allunyen, entre taurons.


ESCENA 13 - HABITACIÓ - INTERIOR / NIT


La MIA i l'ANDREA estàn al llit. En pijama.

Cadascuna encarada a un costat del llit.

La MIA està amb els ulls oberts.

S’aixeca del llit i surt.

Comença a sonar música.



ESCENA 14 - LAVABO - INTERIOR / NIT


La MIA es renta la cara i es mira al mirall.


ESCENA 15 - MENJADOR - INT./NIT


Entra al menjador i seu.

Desesperada es posa les mans a la cara, els cabells per davant la cara.

Agafa un bolígraf i un paper i comença a escriure.

Inici de la veu en off?


ESCENA 16 - HABITACIÓ - INTERIOR / NIT


La MIA es vesteix i fa la motxila. (Jump-cuts) 

Agafa la foca, la mira i la posa a la motxila també. La tanca.

Vestida de carrer va fins al costat del llit de l'ANDREA i seu.

L’acaricia els cabells, li fa un petó (MIA: "T'estimo") i surt.

De fons s’escolta un cop de porta.

L’ANDREA adormida, palpa al costat del llit i veu que no hi ha ningú.


ANDREA: "Mia?" (fluixet)


S'aixeca i mira al costat del llit buit. Surt.


ESCENA 17 - MENJADOR - INT./NIT


L'ANDREA entra en pijama.


ANDREA: “Mia?”


Silenci.


ANDREA: “Mia?!” (més fort)


Veu una nota, al costat hi ha la pulsera, la mira i llegeix la nota.


MIA (en off): “Andrea. Marxo. (lent, pesat, trist)

Vaig uns dies a casa de la meva àvia, al poble. 

Sento despedir-me d'aquesta manera. 

Sense dir-te adéu. 

Sense mirar-te als ulls un últim cop.


...


Necessito passar un temps lluny.

Si us plau, no em segueixis. No em truquis tampoc. 

No l'agafaré.


...


Em sap molt greu. 

Més del que et pots arribar a imaginar.

Ho hem intentat, 

les dos sabem que ho hem intentat,

però això ens ha superat.


...


És molt trist, 

la nostra història juntes podría haver estat increïble 

i mai hauría d'haver acabat d’aquesta manera.


...


Durant aquest temps hem viscut un amor sincer, 
un amor maravellós que guardaré sempre amb mi. 
He sigut molt feliç al teu costat.

... 


Potser no tornaré a trobar mai més un amor com el nostre.
Algú que em faci tornar a sentir el que he sentit per tu.
Però tinc clar que he fet el correte,
que això nostre ja no podia seguir. 

...

Fa temps que no sóc feliç amb tu. 

I crec que tu tampoc ho ets amb mi. 

Sé que m'estimes... molt,
i que ara mateix et sentiràs tant malament
com em sento jo. 
Totes dues som victimes d'aquest 
infern que no hem sabut superat.

...

Però ja m'he cansat de lluitar, 
d'intentar convençe't que només t'estimo a tu, 
que no tens motius per desconfiar de mi...

...

Espero que estiguis bé i que siguis molt feliç.
I si ens tornem a trobar algun dia, 
espero que puguem recordar amb un somriure, 
tot el que hem viscut juntes.

...


T'estimaré sempre, 

Mia.


ESCENA 18 - CARRER - EXTERIOR/NIT


Continua la veu en off mentre la Mia camina pel carrer amb una motxila.


ESCENA 19 – ESTACIÓ - EXTERIOR / NIT


Arriba a l’estació de tren/bus/aeroport. Segueix la veu en off.

La MIA puja al autobús/tren/avió. 

Arriba a un lloc i seu.

Mira per la finestra. 

L’ANDREA acaba de llegir la nota. Truca.

La MIA veu que la truquen. És la mia. Penja. (Bloquear?)

Penjades a un suro (a les fosques) veiem les fotos polaroid. Una per una. En diferents llocs, dies, robes,...

S'acaba la veu en off.

La foca treu el cap de la motxila.

El tren, bus o avió arranca i s’allunya.


NEGRE.


----------------------------------------------------------------------


REPARTIMENT

ANDREA: Roser

MIA: Clàudia

MARTA: Carla

DEPENDENT BOTIGA: Martí


Amigues discoteca:

PAULA: Paula

JÚLIA: Júlia

LUANA: Luana

KATHERINA: Katherina



----------------------------------------------------------------------

PLA DE RODATGE

MATÍ: Ferrer

BLOC 1 - BOTIGA DE ROBA (dijous 2 de febrer de 9h a 11.45h - Ferrer)
Escenes: 3 + Broma amb les ulleres
Personatges: Andrea, Mia i Dependent
Material: Vestuari escena 1 i 2, Polaroid, ulleres diverses, diners. 

BLOC 2 PORTAL i ASCENSOR (Dijous 9 de febrer de 9h a 11:45h - Ferrer)
Escenes: 7, 8 i 9
Personatges: Andrea i Mia.
Material: Vestuari Mia arreglada (escena 4), bossa de la compra, claus.

BLOC 3 - GIMNÀS (Dijous 23 de febrer de 8h a 10h - Ferrer)
Escenes: 4
Personatges: Marta, Andrea i Mia
Material: Vestuari gimnàs Marta i Mia.

BLOC 4 - CARRER/CAFETERIA (dijous 16 de febrer de 8h a 10h - Ferrer)
Escenes: 5 i 6
Personatges: Marta, Andrea i Mia
Material: Vestuari Mia arreglada, bolso.

BLOC 5 AQUARI/MAREMAGNUM + ESTACIÓ DE FRANÇA (Divendres 3 de març de 9h a 20h - Ferrer)
Escenes: 1, 2, 12 i 19
Personatges: Andrea i Mia.
Material: Polaroid amb carret, peluix foca, pulsera en una capseta/embolicada. Roba clara o color. Vestuari fosc. Vestuari final + Motxila final.

-----------------------------------------------

TARDA: NUS

BLOC 6 CARRER i INTERIOR TREN (NIT) (9 de febrer a les 17h - RENFE)
Escenes: 18 + interior tren
Personatges: Mia
Material: Peluix foca, vestuari i motxila final.

BLOC 7 DISCOTECA (23 de febrer a les 15:30h - Boulevard)
Escenes: 11
Personatges: Marta, Júlia, Luana, Paula, Ketherina, Mia, Andrea
Material: Vestit discoteca Mia, Roba d'arreglar tothom. Gots. Pulsera.

BLOC 8 CASA (2 de març a les 16h - Biblioteca Mercè Rodoreda)
Escenes: 10, 13, 14, 15
Personatges: Andrea i Mia.
Material: Vestuari Mia arreglada (escena 4), bossa de la compra. Bolso (amb maquillatge, claus, mòbil...), Vestit discoteca Mia, Motxila, peluix foca, pijames (Mia i Andrea), pulsera, Suro + Fotos polaroid, Paper i bolí.

-----------------------------------------------------------


ESTRUCTURA NARRATIVA DEFINITIVA:

1- Un noi/a i una noia (Mia) són parella (elles???).
Són molt feliços i s'ho passen molt bé. S'estimen molt. 
Ell li regala una pulsera.
Molta llum. Ballant? A la platja? Parc d'atraccions? Oci!
Roba de colors i espais oberts. 

2- D'altres nois li diuen a ell que ella és molt guapa, i la sort que ha tingut. "Ja m'agradaria a mi."
La enganxa mirant a algu altre.
Ell: "Però, Mia, a tu t'atrauen altres nois?"
Ella: "És clar, em poden atraure altres persones però estic amb tu." (l'acaricia). "Ei... Estàs gelós?" Rient, li fa gracia. 
Ella: "Això vol dir que t'importo." (somriu)

3- S'encen el dubte. (INCIDENT INDUCTOR)
Ell desconfia. Veu (o li diuen) que altres parelles són promisuqes.
"Segur que has anat a cuidar a la teva mare? L'he vista pel carrer i no semblava malalta."
Ella: "Ja saps com és, no pot parar quieta."
Comença a escoltar una veu en off que el fa dubtar.

4- Comença a espiar-la, d'amagat, comença l'obessió. A les fosques.
Veu alguna cosa que el pot fer dubtar però que no és gens clar.
Junts amb algú altre rient? Passant-ho bé? Li acaricia el pit? Un petó a la galta? L'altre l'agafa per la cintura. Plans detall.
Desconfiança! La càmara lluny del personatge (posicionament moral)

5- La veu en off de dubtes va "in crescendo". 
"Que et passa? Què no ho veus? Però si està molt clar! Ho tens dabant dels morros. T'està enganyant."
Te flashos d'imaginacions de la seva parella amb d'altres persones.
Li rebusca proves de la infidelitat (mòbil? Bolso?). 
Ella l'enganxa buscant proves. "Què fas?" "Què faig? És culpa teva!"
Li fa tot de preguntes que potser porten a ella a dir-li versions contradictories i ell desconfia encara més. Discussió. Ell te ràbia continguda.
"És clar que m'agrada agradar, a tots ens agrada agradar als altres, no?"
"No tens motius per desconfiar però si segueixes així si que en tindràs." I el Joan???. "Només som amics." "Amics? Et penses que sóc imbècil, o què?" Li aixeca la mà.
"No veus que t'estimo a tu imbècil!"
Abraçant-se fort intentant superar el que els està allunyant.

6- A la discoteca ell no la troba, entre la gent la busca i es va posant cada vegada més nerviós. Ella està parlant amb algu altre rient. O la convida a beure alguna cosa.
La veu en off cada vagada més. Més flashos imaginant també.
"Se'n va amb tothom al llit, no ho veus?" "T'enganya i estàs fent el ridícul, tothom ho sap." "No ho veus?"
Ella s'ho passa bé sense ell i ell no ho soporta.
La truca i mentre sonen els "tuts" del mòbil imagina que està amb d'altres persones. 

7- Quan torna de festa. "Has lligat amb algu?" 
"No." 
"No em menteixis Mia!" 
"Res,..." 
"Res??" 
"Un tio que m'ha preguntat com em deia i ..."
"Ho veus? Perquè t'ha costat tant de dir.m'ho?!"
"Però si m'ha entrat ell, que vols que fagi? Que no parli amb ningú?"
"Vestida així no m'extranya, vas dient que estàs buscant tema, joder Mia!"
Abraçada, fent petons... no ho soporta. "JO TAMBÉ PATEIXO!" 
"Ja ho sé." (mentre l'acarona)
Ell és també una victima, no només dolent (personatge poliedric)

8- Escena a l'aquari. Taurons (metàfora d'amenaça)
Ella l'intenta estimar però ell no es deixa, intenta que la relació segueixi bé però ell no pot. Deixa de sortir i de fer res.
La roba fosca, els espais tancats, de nit, fosc.
"Si t'inquieta que surti de festa em quedo amb tu i no surto."
"Sempre haig d'estar pensant el que dic o que faig per no fer-te sentir gelós. Em sento encadenada, sempre vigilant de no fer res que et pugui fer sospitar res que no és veritat."
Intenta treure's la pulsera i tirar-li per sobre "Ja no vull la teva pulsera." no se la pot treure (metafora de la relació)
"Estic gelós." "Però de què?, de qui?" 
"No ho sé, em corrou per dins, està aquí a dins (senyalant el cap)."

9- Algun moment bo entre ells interrumput pels flashos i les veus. 
"Ho sento, t'estimo." Daltabaix i de nou la ràbia. 
"Quan acabarà això, amor?" "No ho sé" Plorant abraçats.
Veu: "No et deixis enganyar, és molt llesta." 
De sobte mentre estan abraçats: "Calla! Deixa'm Mia!! Ets una guarra!"

10- La decadencia de la parella, li dona una bufetada després de tenir flashos imaginant coses que no són. 
"Perdona, perdona, ho sento."
El clic.
La mort de la relació sobre imatges de les fotografies de quan eren feliços. Ella marxa. Deixa una nota? La llegeix (off d'ella). Sobre imatges d'ella al tren o bus marxant mentre pensa, recorda els moments feliços amb ell i li cau una llàgrima. El bus s'allunya de nit.

------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada